فرهنگ‌سازی ماندگار در نسل آینده، با توجه ویژه به حوزه کودک و نوجوان ۴۰۰ میلیارد تومان از طلب پیمانکاران شهرداری مشهد تسویه شد بارش شدید باران محور فریمان _ مشهد را مسدود کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم وقوع سیل و آب‌گرفتگی در اکثر مسیر‌های ورودی و خروجی مشهد | تمام محور‌های استان به غیر از مشهد باز است (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرماندار طرقبه شاندیز: سیلاب مناطق ییلاقی را فراگرفته است (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تا امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارندگی‌های مشهد ۲.۵ برابر درمقایسه‌با سال پیش افزایش یافته است ویدئو | بسته شدن جاده فریمان-مشهد بر اثر وقوع سیل (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت معابر شهر مشهد بعد از بارش شدید باران و راه افتادن سیلاب (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مسافران حتی‌الامکان از قطارشهری برای رسیدن به فرودگاه استفاده کنند بارش ۳۸ میلیمتری باران در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) جریان برق در مشهد پایدار است و هیچ گونه قطعی برق نداریم (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرماندار مشهد: مردم از تردد در شهر پرهیز کنند + فیلم شهردار طرقبه: مردم از حضور در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند حضور استاندار خراسان رضوی در مرکز کنترل و مدیریت ترافیک مشهد| مردم توصیه‌های صادر شده را جدی بگیرند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تردد عادی و بدون وقفه خطوط مترو مشهد بعد از بارش شدید باران (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) آبگرفتگی شدید در بلوار نماز و سیدی | گرفتار شدن چند دستگاه خودرو در آبگرفتگی میدان انقلاب مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌آهن مشهد: امکان تأخیر در حرکت قطار‌ها وجود ندارد | مسافران از قطار جا نمانند اطلاعیه مدیریت بحران خراسان رضوی| مردم از تردد غیرضروری در مشهد پرهیز کنند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی مدیریت شهری مشهد برای بارندگی‌های پیش‌ رو (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قطعی گسترده برق در مشهد در پی طوفان و رعدو‌برق (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مرکز رویش در محله چهاربرج مشهد آغاز به‌کار کرد

  • کد خبر: ۱۷۳۶۵۷
  • ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
مرکز رویش در محله چهاربرج مشهد آغاز به‌کار کرد
مدیریت شهری با هدف توانمندسازی و اشتغال‌زایی در محلات حاشیه شهر مرکز رویش جدیدی را در محله توس افتتاح کرد

کاملان | شهرآرانیوز؛ توانمندسازی مردم در محلات حاشیه شهر و هدف بازآفرینی و ایجاد اشتغال برای مردم یکی از کارویژه‌هایی است که از همان ابتدای تأسیس سازمان بازآفرینی به این مجموعه و بعد از آن دفاتر توسعه محلی سپرده شد. خیلی طول نکشید که تعداد زیادی کسب‌وکار کوچک خانگی در این محلات شناسایی شد که نیاز جدی به حمایت، ارتقا و جذب سرمایه و حتی یک مکان برای گسترش تولیداتشان داشتند و از آن طرف هم اشتغال‌زایی در این محلات به شدت حس می‌شد.

از دل این احساس نیاز به ایده ایجاد مراکز رویش نوین متولد شد؛ مراکزی که در آن‌ها همه تولید‌کننده‌های خانگی امکان گسترش فعالیتشان را دارند و به پیشران‌های اقتصادی متصل می‌شوند و هم افرادی که مستعد هستند و به کار نیاز دارند، آموزش می‌بینند و وارد بازار کار می‌شوند و به درآمد می‌رسند. از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ که اولین مرکز رویش نوین در محله نوده افتتاح شد تا امروز ۴ مرکز رویش ساخته و افتتاح و چیزی نزدیک به ۱۷۰۰ شغل هم در این مراکز ایجاد شده است. روز گذشته، اما هم‌زمان با سالروز حضور رهبر معظم انقلاب در خطه توس، پنجمین مرکز رویش در محله چهاربرج افتتاح و وارد مدار اشتغال‌آفرینی در توس شد.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد در حاشیه افتتاح این مرکز با تأکید بر اینکه دست‌نوشته رهبر معظم انقلاب در توس می‌تواند سند راهبردی توسعه این منطقه باشد گفت: شورای ششم از ابتدای فعالیتش تا امروز، همه تلاش خود را برای عمران، آبادانی، زیباسازی و توجه به حوزه تاریخی و فرهنگی توس براساس فرمایشات ایشان داشته است. امسال، اما رهبر معظم انقلاب دغدغه ویژه‌تری نسبت به حوزه اشتغال و کاهش تورم داشتند و بهترین اقدامی که برای گرامیداشت سالروز حضور رهبر معظم انقلاب در توس می‌توانستیم انجام دهیم، آغاز به کار مرکز رویش در محله چهاربرج بود که گامی مؤثر و مبارک در حوزه اشتغال و کارآفرینی است.

مجید طهوریان عسکری تأکید کرد: مرکز رویش محله چهاربرج، به همت سازمان فرهنگی و اجتماعی و همچنین سازمان بازآفرینی شهرداری ساخته و افتتاح شده است و از امروز شاهد حضور مردم بومی در این فضا، برای اشتغال خواهیم بود. ضمن اینکه مجموعه‌ها و نهاد‌های علمی نیز به عنوان بازوی کمک‌کننده می‌توانند در این عرصه نقش‌آفرینی کنند.

افزایش سرانه‌های اشتغال

وی با اشاره به افزایش سرانه اشتغال در توس با افتتاح این مرکز تصریح کرد: مرکز رویش نوین بی‌شک سرانه ایجاد اشتغال در منطقه تاریخی توس را افزایش خواهد داد؛ چون مشهد مقدس دو ظرفیت ارزشمند «سنگ هرکاره» و «گوهرسنگ‌ها» را در دل خود جای داده است که هر دو آن‌ها به خطه تاریخی توس برمی‌گردد که شهرداری باید برای استفاده از ظرفیت‌های این دو حوزه اهتمام جدی‌تری داشته باشد.

فعالیت ۱۰ پیشران کسب‌وکار

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد نیز از فعالیت ۱۰ پیشران کسب‌و‌کار در مرکز رویش نوین چهاربرج خبر داد و گفت: این پیشران‌ها پس از بررسی و جلسه هم‌اندیشی با جامعه محلی معتمدین و اعضای شورای اجتماعی محله از بین کارآفرینان و تولیدکنندگان کسب‌وکار‌های خانگی انتخاب شده اند و اکنون در این مرکز چهار فضای کارگاهی وجود دارد و ۱۰پیشران در آن مستقر شده‌اند.

علی رضازاده همدانی با اشاره به مشاغلی که در این مرکز تا امروز فعال شده‌اند توضیح داد: در رسته دست‌بافت‌ها از قالی‌بافی بسیار استقبال شده و در حوزه تولیدات چرم هم رشد پیشران حاضر در مرکز رویش نوین چهاربرج توانسته هم با برند‌های معتبر و معروف کشوری قرارداد ببندد و سفارش بگیرد و هم به دنبال ثبت برند خودشان هستند. عروسک‌سازی، تولید انواع پوشاک و لوازم آشپزخانه هم از دیگر کارگاه‌های فعال در این مرکز است که از آن‌ها استقبال شده است و مشغول کار هستند.

پیوند کسب‌وکار‌ها با دانش‌بنیان‌ها

فعالیت مرکز رشد دانشگاه فردوسی و پارک علم و فناوری در رویش نوین چهاربرج موضوع دیگری بود که رضازاده درباره آن صحبت کرد و درباره این ابتکار توضیح داد: در کنار جامعه محلی، مرکز رشد دانشگاه فردوسی و پارک علم و فناوری در مرکز رویش نوین حضور دارند و سعی کردیم با توجه به اهمیت کارآفرینی و تولیدات و مشاغل خانگی و دغدغه رهبر معظم انقلاب که به پیوند خوردن دانش‌بنیان‌ها با تولیدات و کسب‌وکار‌های خرد خانگی تأکید دارند، این کار برای نخستین بار در کشور در مراکز رویش نوین اتفاق بیفتد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->